Hasta Rehberi


HASTA REHBERİ

Siz değerli hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet verebilmek adına bilmeniz gereken bazı bilgiler aşağıda belirtilmiştir. Geldiğiniz kurumumuzdan sizi sağlıklı ve mutlu bir şekilde uğurlayabilmemiz  için bu önerileri lütfen dikkate alınız..

Her şey Sağlığınız İçin...

HASTA İLETİŞİM

Birimimiz 17.12.2004'te kurulmuş olup amacı hastanemiz ve buraya bağlı sağlık tesislerinde yaşananhasta hakları ihlalleri ile bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi; sağlık hizmetlerinin hasta memnuniyetine uygun şekilde ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması; hasta ve hasta yakınları ile sağlık personelinin eğitilmesidir. Birimimizde 1 Başhekim Yardımcısı koordinatörlüğünde 1 Sosyal Hizmet Uzmanı, 1 tıbbi sekreter görev yapmaktadır. Ayrıca hasta hakları ihlallerine ilişkin kendisine ulaşan başvuruları inceleyen ve sonuçlandıran; hasta hakları uygulamalarını geliştirmek için çalışmalar yapan 7 üyeli Hastane Hasta Hakları Kurulu mevcuttur. Kurul kararlarını oy çokluğu ve gizli oylama ile almaktadır. Şikayetler bizzat birimimize başvurularak veya Sağlık Bakanlığı Web Sitesi üzerinden (tıklayınız) yapılabilmektedir. Yazılı şikayetler de şikayetten sonra en geç 15 gün iş günü içinde sonuçtan taraflar haberdar edilmektedir.

İşleyiş :

  • Hastanın görüş ve şikayeti aynı gün alınır ve şikayet formu doldurtulur.
  • Çok acil bir durum varsa çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir.
  • Şikayete maruz kalan hastane çalışanından 1 gün içinde bilgi istenir. Hastane çalışanı bu bilgiyi en geç 2 güniçinde cevaplandırmak zorundadır.
  • Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler varsa onlardan da bilgi istenir (2 gün içinde ).
  • Alınan tüm bilgiler ve belgeler hastane hasta hakları kuruluna dosya oluşturularak üçüncü günün sonunda dağıtılır.
  • Kurul haftada bir toplanarak (kurulun kendisinin belirleyeceği gün ve saat) dosyaları değerlendirir ve oy çokluğu ile karar verir (en geç 11 gün içinde).
  • Karar hasta hakları birimine bildirilir. Hasta hakları birimi raporları arşivler.
  • Şikayetten sonra en geç 15 gün içinde sonuçtan taraflar haberdar edilir.

Hastaya :

  • Karar hakkında bilgi verilir.
  • Bu aşamadan sonra yapması gerekenler konusunda bilgi verilir.
  • Hastanın sonraki süreci takip etmesini kolaylaştırıcı olmak üzere irtibat veya kayıt numarası verilir.
  • Kararın sonucu idari ve adli takip açısından hastane idaresine ve hasta hakları merkezine bildirilir.
  • Tüm bunlar şifahi bilgi verilmesinin yanında muhakkak resmi evrakla hasta sahibine bilgi verilir.

Personele :

  • Kurulun kararı ilgili personele bildirilir.
  • Kurul ilgili personeli kusurlu bulmuş ise dosya gerekli idari ve adli takibat için Başhekimliğe üst yazı ile iletilir.
  • İdare, 657 sayılı kanuna göre gerekli idari ve adli takibi yapar.

 

 

 

 

 

 

NASIL MUAYENE OLABİLİRİM?

Hastanemize HOŞGELDİNİZ....   

 Hastanemizde iki şekilde muayene olabilirsiniz:

  1. Merkezi Hastane Randevu Sisteminden ( MHRS ) 182'yi arayarak randevu alarak. Konu hakkında ayrıntılı bilgi için www.mhrs.gov.tr

  2. Hastaneye bizzat başvurmuşsanız;
  • Hastanemize başvuracak hastaların hasta kabul ve diğer işlemlerinin eksiksiz ve hızlı bir şekilde yaptırabilmeleri için TC Kimlik numarasını gösteren resmi kimlik ( nüfus cüzdanı, ehliyet veya kurum belgesi ) istenecektir. Lütfen yanınızda getirmeyi UNUTMAYINIZ.
  • Hastalarımız önce bilgisayar kaydını yaptırmak üzere Hasta Kayıt Birimine müracaat eder. Mesai saatleri içerisinde kayıt işlemleri devam etmektedir. 08.00-12.00 saatleri arasındaki kayıtlar öğlenden sonraya aktarılmamaktadır. Bu nedenle saat 13.00 dan sonra muayene olabilmek için sıra almanız gerekmektedir.
  • Muayene için size verilen  hasta barkotundaki sıranızı ilgili poliklinik önünde bekleyebilirsiniz.
  • Ücretli muayene olacaksanız, vezneye uğrayarak muayene ücretini yatırınız ve size verilen hasta barkotundaki muayene olacağınız polikliniğe lütfen gidiniz.
  • Poliklinik girişindeki hasta çağrı ekranındaki isim sırasına göre muayene olmak için çağırılacaksınız.
  • Muayene olan hastaların mahremiyeti açısından, poliklinik giriş kapısı üstündeki hasta çağrı ekranı otomasyonu üzerinde isminiz yanmadıkça lütfen içeriye girmeyiniz.
  • Muayene sonrası doktorunuz tarafından size verilen tahlil, röntgen vb. isteklerinizi bilgisayar ortamına girildikten sonra size verilen yönlendirme formu ile ilgili birimlere gidip tahlillerinizi lütfen yaptırınız.
  • Ücretli hasta iseniz vezneye uğrayarak doktorunuzun size vermiş olduğu tahlil ve röntgen vb. ücretlerini yatırınız ve ilgili birim doktorunun sekreterinin yanına gelerek hasta yönlendirme kağıdını alarak ilgili birimlere gidip tahlillerinizi ve isteklerinizi yaptırınız.
  • Sizden istenen kan tahlil sonuçlarınızı, röntgen, ultrasonografi, vb. işlemleriniz bilgisayar ortamından ve PACS sunucusundan otomatik olarak doktor tarafından bilgisayar otomasyonu üzerinden görebilmektedir. Sonuç almak için lütfen sıra beklemeyiniz. Gitmiş olduğunuz poliklinik sekreterleri size yardımcı olacaklardır.

Bizi Tercih Ettiğiniz İçin Teşekkürler.... 

Poliklinik İşlemleri ve Proresesi

  • Hastanemize başvuracak hastaların hasta kabul ve diğer işlemlerinin eksiksiz ve hızlı bir şekilde yaptırabilmeleri için TC Kimlik numarasını gösteren resmi kimlik ( nüfus cüzdanı, ehliyet veya kurum belgesi ) istenecektir. Lütfen yanınızda getirmeyi UNUTMAYINIZ.
    • Hastalarımız önce bilgisayar kaydını yaptırmak üzere Hasta Kayıt Birimine müracaat eder. Mesai saatleri içerisinde kayıt işlemleri devam etmektedir. 08.00-12.00 saatleri arasındaki kayıtlar öğlenden sonraya aktarılmamaktadır. Bu nedenle saat 13.00 dan sonra muayene olabilmek için sıra almanız gerekmektedir.

 

 

 

 

 

YATIŞ İŞLEMLERİ PROSESİ

  • Poliklinikte doktoru tarafından yatışı öngörülen hastalar, poliklinikten aldıkları Hastane Giriş Kağıdı ile servis kat sekreterliğine başvurur.
  • Servis kat sekreteri hastanın poliklinikten aldığı evrakları( yatış barkodu, tetkik ve tahlillerini) hastadan teslim alır.

 

 

HASTANE ZİYARET SAATLERİ VE KURALLARI

 

Sevdikleriniz ve aileniz ile beraber olmak, iyileşme sürecinin önemli bir parçasıdır. Siz değerli ziyaretçilerimizin hastalarınızla zaman geçirmesi bizim için önemlidir. Ancak, diğer hastalarımızın huzuru ve rahatı için sizlerin ve hastalarınızın, aşağıda yer alan konulara özen göstermenizi rica ederiz...

LÜTFEN

  • Hasta ziyaret saatlerimiz öğle 12:30-14:30/Akşam 17:00-19:30 saatleri arasındadır.
  • Yenidoğan yoğunbakımda hasta ziyareti ve bilgilendirme kliniğin belirlediği saatlerde yapılır.
  • Her gün 08:00 ile 10:00 ve 20:00-22:00 saatleri arası tedavi bakımları yoğun yapıldığı için hiçbir şekilde ziyaretçi kabul edilemez.
  • 10:00-12:00 ile 14:30-17:00 saatleri arasında sadece mazereti uygun görülen bayan ziyaretçiler kısa süreli ziyarette bulunabilirler.
  •  Ziyaret saatleri dışında zaruri olmadıktan sonra ziyarete gelmeyiniz.   
  •  Hasta yakınlarının hasta ve refakatçilere 09:00 - 21:00 saatleri arasında rahat ulaşabilmesi için her odada telefon bulunmaktadır. Hastane telefonu ve dahili numara telefonların yanında bulunmaktadır.                             
  •  0-10 yaş grubu çocuklarınızı, sağlıklarını düşünerek ziyarete getirmeyiniz.
  •  Ziyaretinizi hastaların sağlığı açısından kısa tutunuz.
  •  Yerlere çöp atmayınız.
  • Gereksiz elektrik ve su kullanımından kaçınınız.
  •  Servis içerisinde kesinlikle sigara içmeyiniz.
  •  Hastalarınıza kibrit çakmak gibi yakıcı maddeler vermeyiniz.
  •  Ziyaretiniz esnasında hastane içerisinde sessiz olunuz.
  •  Ziyaret saati bittiğinde görevlilere güçlük çıkarmadan çıkınız.
  •  Yataklara oturmayınız. Hasta odalarına çok kalabalık girmeyiniz.
  •  Hekimi tarafından ziyaretçisi kısıtlanan hastayı ziyaret etmek için zorluk çıkarmayınız.
  •  Hasta servis hemşiresinin bilgisi olmadan servisten ayrılmamalı.
  •  Bir gün aynı hastanede hasta olarak yatabileceğinizi düşünerek hareket ediniz. 
  •  Olumlu ve olumsuz yönlerimiz hakkındaki düşüncelerinizi yazarak dilek ve öneri kutularımıza atınız.

 

 

HASTANE REFAKATÇİ KURALLARI

Hastalarınız bizim misafirimiz olup, hastanemizde tedavi olmak amacıyla yatmaktadırlar. Bu nedenle belirtilen kurallara uymanız hastalarınız açısından önem taşımaktadır.

LÜTFEN

  • Refakatçiler (hekim ve hemşire direktifleri dışında) hastaya yönelik her hangi bir uygulama yapmayınız..
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya ve malzemeleri düzenli ve temiz tutacak, hastane malına zarar veren refakatçi zararı karşılayacaktır.
  • Refakatçiler ilgili hekim yada hemşire istemi dışında, hastaları hastane dışına çıkarmayacak veya yatağını değiştirmeyecektir. Refakatçiler hastaya yiyecek, içecek getirmeyecek hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek, içecek vermeyecektir.
  • Refakatçiler hasta odaları ve koridorlarda yüksek sesle konuşmamalı,çalışanları ve diğer hastaları rahatsız etmemelidir.
  • Refakatçi değişimlerinden servis hemşireleri haberdar edilecektir.
  • Refakatçiler hastaları ile ilgili herhangi bir sorun olduğu zaman hemşireye haber verilecektir.
  • Refakatçi odalarında yalnızca tek bir refakatçi kalabilir.
  • Refakatçiler doktorların direktifleri doğrultusunda hastalarına bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler. Vizit saatleri sabah 08.00 – 09.OO, öğleden sonra 16.00 – 16.30 saatleri arasında yapılmaktadır. Refakatçilerin hastalarını muayeneye hazırlamaları ve odalarında  bulunmaları gereklidir.
  • Tuvaletleri ve çevrenizi temiz tutunuz, yerlere çöp atmayınız.
  • Telefonları gereksiz yere meşgul etmeyiniz. Cep telefonunuzu kapatınız veya sessiz duruma getiriniz. Tıbbi yönden sakınca olabilecek bölgelerde cep telefonlarının kapatılması zorunludur.
  • Refakatçiler hastane dâhilinde tütün ve alkollü madde kullanmayacaktır.
  • Görevlilerin ikaz ve önerilerine uyunuz.
  • Hizmetlerimizde ilgili görüş, öneri teşekkür ve şikâyetlerinizi; hastanemizde bulunan dilek ve öneri kutularına atabilirsiniz.
  • Refakatçiler hastane kurallarına uyacaklardır. İhlali halinde, ilgili kişinin refakat durumu kabul edilmeyecektir.

GEÇMİŞ OLSUN DİLEKLERİMİZLE...

 

HASTANEMİZİN GENEL KURALLARI

Hastanemize Hoşgeldiniz...

  • Samsun Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi hasta ve hasta yakınlarının hem sağlığını hemde konforunu sağlayabilmek için bazı düzenlemelerde bulunmuştur. Hastane hepimizindir. Hasta ve refakatçilerin bu bilinçle hareket etmeleri gerekir. Hastalarımıza en iyi ve kaliteli  hizmeti sunabilmek için aşağıdaki hastane kurallarına tüm hastaların ve hasta yakınlarının uyması gerekmektedir.
  • Hastanedeki hasta kabulü ve her türlü işleminizde T.C.Kimlik numarası, resmi kimlik (nüfus cüzdanı veya ehliyet) kullanacağından lütfen yanınızda getirmeyi unutmayınız.
  • Hastane içersin de sigara içilmesi kesinlikle yasaktır.
  • Hastanemiz ziyaret saatleri her gün 12:00- 14:30 / 17:00- 19:30 saatleri arasındadır.
  • Hastalar açısından sakınca doğurabilecek durumlarda ziyaret doktor iznine bağlıdır. Ziyaret kısıtlaması olduğunda, hasta yakınları ile doktor arasındaki bilgi akışı ilgili hemşire aracılığı ile sağlanmaktadır.
  • Ziyaretçilerin ziyaret saatlerine uymaları zorunludur.
  • Ziyaretçilerin hasta yataklarında oturmaları ve hastaların eşyalarını kullanmaları yasaktır.
  • 8- 10 yaşından küçük çocuklar ziyaretçi olarak kabul edilmez. Çocukların ziyarete getirilmemesi kendi sağlık ve güvenceleri açısından önemlidir.
  • Hemşire ve doktorların bilgisi dışında hastaların tedavilerine müdahale etmeyiniz.
  • Doktorunuzun önerdiği gıdaların dışında gıdalar tüketmeyiniz. Odalarda yiyecek maddesi bulundurmayınız.
  • Odalarda yalnızca tek bir refakatçi kalabilir.
  • Refakatçiler hastaneye ait eşya, malzemeleri düzenli ve temiz tutacaklar, hastane malına zarar veren refakatçi, zararı karşılayacaktır.
  • Refakatçiler, hastanemiz yemek hizmetlerinden ayrı bir ücret ödemeksizin yararlanacaklardır.
  • Refakatçiler doktorların direktifleri doğrultusunda hastalarına bakmakla ve kurum disiplinine uymakla yükümlüdürler. Vizit saatleri sabah 08.00 – 09.00, öğleden sonra 16.00 - 16.30 saatleri arasındadır. Refakatçilerin hastalarını muayeneye hazırlamaları ve odalarında bulunmaları gereklidir.
  • Servis içersin de ve odalarda sessiz olunuz, diğer hastaları rahatsız etmeyiniz.
  • Tuvaletleri ve çevrenizi temiz tutunuz, yerlere çöp atmayınız.
  • Yatış için gelirken değerli eşyalarınızı (ziynet eşyası, fazla miktarda para vb.) getirmeyiniz. Kişisel eşyalarınızı size ayrılmış olan dolaplarda saklayınız.
  • Telefonları gereksiz yere meşgul etmeyiniz. Cep Telefonunuzu kapatınız veya sessiz duruma getiriniz. Tıbbi yönden sakınca olabilecek bölgelerde cep telefonlarının kapatılması zorunludur.
  • Görevlilerin ikaz ve önerilerine uyunuz.
  • Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri ve teşekkürlerinizi hastanemizde bulunan dilek ve öneri kutularına atabilirsiniz.Şikayetlerinizde hasta hakları birimine başvurabilirsiniz.. Hastane santral telelefon numaramız(0362 230 91 00)  olup bu numaralardan görüşmek istediğiniz yeri ilgili görevliye iletebilir yada aramak istediğiniz yerin dahili telefon numarasını biliyorsanız tuşlayarak yakınlarınıza doğrudan ulaşabilirsiniz.

SAĞLIKLI GÜNLER DİLERİZ

Hastanızın Sağlığı ile ilgili Kimlere Bilgi Verilir ?

  • Hasta çocuk ise ebeveynine bilgi verilir.
  • Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.
  • Birinci derece yakınlarına hasta ile bilgi verilir.
  • ·Hastaların hastanemize ilk başvurusunda bilgisayar otomasyon sisteminde bilgi gizliliği açısından kimlere bilgi verileceği izni alanında kişi isimleri girilir.
  • ·Hasta erişkin ve şuuru açık ise kendisine veya sistemde tamamladı isimlere bilgi verilir.
  • ·Önerdiği isim yoksa birinci derece yakınına bilgi verilir.
  • ·Hasta çocuk ise ebeveynine bilgi verilir.
  • ·Üçüncü şahıslara hasta ile ilgili bilgi verilmez.

Hangi Hastalar Ziyaret Edilmemelidir ?

  • Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar.
  • Bulaşıcı hastalığı olanlar.
  • ·Yoğun bakımda yatan hastalar,
  • ·Yanık ünitesinde yatan hastalar,
  • ·Bulaşıcı hastalığı olan hastalar,
  • ·Bağışıklık sistemi bozuk hastalar (kanser tedavisi alan, organ nakli yapılmış, steroid tedavisi alan hastalar),
  • ·Doktorunun ziyarette sakınca gördüğü hastalar (Bu hastalar için hasta doktorundan uygun zamanlarda bilgi alınır).

Kimler Hasta Ziyaretine Gitmemelidir?

  • 12 yaş altı çocuklar
  • Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkartma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
  • Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
  • Enfeksiyon almaya yatkın hastalar

  • ·12 yaş altı çocuklar
  • ·Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkartma gibi şikayeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan hastalar
  • ·Herhangi bir kronik hastalığı olan hastalar
  • ·Enfeksiyon olmaya yatkın hastalar

Sağlık Kurulu Raporları Alımı İçin Gerekli Bilgiler

SAĞLIK KURUL TOPLANTI GÜNLERİMİZ..

Salı - Perşembe günleridir. Fakat hergün sağlık kurulumuza işlem yapmak için müracaat edilebilir.

SAĞLIK KURULU RAPORU ALMAK İÇİN İSTENEN BELGELER

  • ·Rapor nedenine göre ilgili kurumlardan resmi yazı yada kişiye özel dilekçe.
  • ·TC. Kimlik Numarası bulunan Kimlik Belgesi fotokopisi
  • ·Özürlü raporlarında 5, diğer raporlarda 3 resim
  • ·Memurluk, Öğretmenlik, Sözleşmeli Personel, Huzurevi, Yurt Dışı, Ehliyet, Öğrenci Olur, Yurda Kayıt, Özel Tertibatlı Araç, ÖTV İndirimi, H Sınıfı Ehliyet, Tayine Esas Raporlarda, Silah Ruhsatı, Güvenlik Görevlisi ve Gemi Adamı Raporları almak için Başhekimlik Makamına yazılan dilekçe ile kurula başvuru yapılır.

Hastanemiz tam teşekküllü bir Eğitim ve Araştırma Hastane olup bütün sağlık kurlu raporları alınabilir..

 

SAĞLIK KURUL TOPLANTI GÜNLERİMİZ..

Salı - Perşembe günleridir. Fakat hergün kurulumuza işlem yapmak için müracaat edilebilir.için müracaat edilebilir.

SAĞLIK KURULU RAPORU ALMAK İÇİN İSTENEN BELGELER

  • TC. Kimlik Numarası bulunan Kimlik Belgesi fotokopisi
  • Alınan raporlarda 3 resim
  • İnfertilite raporlarında hekim tarafından istenen tüm tahliller.
  • Polikliniklerde hekim tarafından verilen rapor teklif formu.
  • Heyet raporları,infertilite raporları,öğrenci raporları vb.